Nowoczesny sklep dla dorosłych wprowadza kompleksowe zmiany w szablonie strony internetowej zgodnie z Polskim Aktem o Dostępności – case study wprowadzenia Magento i Hyvä na przykładzie współpracy N69 i agencji SNOWDOG.
Założenia współpracy N69 i Snow.dog
Głównym celem było opracowanie nowej, funkcjonalnej szaty graficznej z wykorzystaniem Hyvä Theme i Hyvä Checkout dla sklepów internetowych n69.pl, dostępnych zarówno w polskiej, jak i czeskiej wersji językowej oraz przygotowanie do uruchomienia kolejnych dedykowanych sklepów na rynki zagraniczne.
Projekt miał na celu nie tylko odzwierciedlenie funkcjonalności istniejącej witryny produkcyjnej przy użyciu nowych modułów Hyvä, ale także zwiększenie jej wydajności, ze szczególnym naciskiem na optymalizację doświadczeń mobilnych. Snowdog współpracował z zespołem Centuria, który zarządzał konfiguracją infrastruktury serwerowej.
Cele wdrożenia wdrożenia frameworku Hyvä w N69
Poprawa dostępności
Wdrożenie frameworku Hyvä w swojej podstawowej funkcjonalności zapewniło zgodność interfejsu zakupowego dla użytkownika z przyjętym Europejskim aktem o dostępności (European Accessibility Act, EAA), który w Polsce został przyjęty w kwietniu tego roku ustawą nazywaną: Polskim Aktem o Dostępności. Podstawowym celem ustawy jest eliminowanie wykluczenia społecznego spowodowanego ograniczonym dostępem do produktów codziennego użytku i najpowszechniejszych usług.
Poprawa wydajności
Naszym celem była poprawa wydajności sklepu n69.pl, w szczególności osiągnięcie czasu ładowania poniżej jednej sekundy i zapewnienie optymalnego doświadczenia zakupowego, które prowadzi do większej satysfakcji użytkowników, zwiększonej sprzedaży i trwałego wzrostu biznesu.
Nowa wersja Magento
Nowe, zaktualizowane wersje Magento zapewniają zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i mechanizmy zgodności, zapewniając zgodność z najbardziej aktualnymi standardami bezpieczeństwa online i ochrony danych.
Optymalizacja procesów i baz danych
Postanowiliśmy zoptymalizować procesy i operacje bazodanowe, aby osiągnąć niezrównaną wydajność i standardy bezpieczeństwa. Prowadzi to do szybszych reakcji stron i płynniejszych transakcji, znacznie poprawiając ogólne wrażenia klientów.
Przeniesienie funkcjonalności do nowych modułów
Wyzwaniem było przeniesienie obecnej funkcjonalności do prostszych i szybszych modułów Hyvä oraz dostosowanie ich do przepisów WCAG.
Wyzwania przy wdrażaniu Hyvä w N69
Jednym z największych wyzwań podczas pracy nad projektem była optymalizacja ładowania kolorów powiązanych produktów na stronie z listą produktów bez przeładowywania całej zawartości za pomocą AJAX. Aby rozwiązać ten problem, użyliśmy narzędzia ecomdev/magento2-product-data-preloader stworzonego przez eksperta ds. wydajności Magento, Ivana Chepurny’ego. Narzędzie to upraszcza zbiorczy dostęp do danych dla produktów ładowanych jako część kolekcji.
Wyzwaniem dla zespołu front-endowego było zaprojektowanie sklepu i ponowne wdrożenie niestandardowej funkcjonalności ze starego sklepu jako integralnej części nowych modułów Hyvä, przy jednoczesnym zachowaniu wydajności.
Przed wdrożeniem zespół Centuria przeprowadził kompleksowe testy wydajności, które pozwoliły zoptymalizować konfiguracje serwerów i zidentyfikować potencjalne luki w zabezpieczeniach.
Techniczne aspekty wdrożenia Hyvä
Hyvä Checkout
Kasa jest największą bolączką każdego sklepu internetowego. Hyvä Checkout oferuje usprawnioną i błyskawiczną realizację transakcji, optymalizując współczynniki konwersji i zwiększając zadowolenie użytkowników witryn Magento. Hyvä Checkout jest zbudowany z Magewire, który jest przede wszystkim technologią opartą na PHP. Zastosowanie modułu Hyvä Checkout pozwoliło w znacznym zakresie usprawnić i zoptymalizować doświadczenie zakupowe klienta.
Motyw Hyvä
Motyw Hyvä zapewnia lekką i konfigurowalną strukturę projektową, zapewniając atrakcyjne wizualnie i responsywne witryny sklepowe, które ładują się szybko na różnych urządzeniach.
Magento Page Builder
Moduł Magento Page Builder został zintegrowany ze względu na jego elastyczne, intuicyjne możliwości zarządzania treścią, ułatwiające tworzenie i modyfikowanie zawartości witryny bez rozległej wiedzy technicznej. To pozwoliło zespołowi N69 zarządzającym treścią na stronie na elastyczne i bardziej kreatywne tworzenie stron docelowych, listingów kategorii i wpisów blogowych.
Nowe metody dostawy i płatności
Wprowadzenie nowych metod dostawy i płatności odegrało kluczową rolę w zwiększeniu wygody użytkowników i rozszerzeniu opcji płatności. Checkout zmienia typowy układ bloków kasowych i umożliwia składanie zamówień poprzez wprowadzenie tylko numeru telefonu do odbioru w zautomatyzowanych lokalizacjach.
Serwer proxy obrazu
Wdrożyliśmy proxy obrazu, aby zoptymalizować ładowanie obrazów i sklonowanych zdjęć – formaty obrazów, w tym WEBP i AVIF, zmniejszając w ten sposób obciążenie samego Magento poprzez wdrożenie ImgProx.
Serwer dla szybszego przetwarzania danych
Centuria wykorzystała pojedynczy serwer HPE DL360 Gen9, skutecznie równoważąc koszty i wydajność. Serwer ten jest wyposażony w dwa procesory Intel Xeon E5-2696 i jest skonfigurowany do łatwej rozbudowy w przyszłości, z dodatkową pamięcią RAM i gniazdami dyskowymi.
Rezultaty wdrożenia
Współpraca zaowocowała wysoce funkcjonalnym i opłacalnym rozwiązaniem infrastrukturalnym. Wsparcie administratorów Centurii 24/7 przez cały rok gwarantuje pełne bezpieczeństwo e-commerce.
Zarządzanie treścią na stronie internetowej oraz na blogach stało się teraz znacznie prostsze. Dzięki nowemu, funkcjonalnemu designowi użytkownicy mogą dokonywać zakupów w łatwiejszy i bardziej intuicyjny sposób.
Odświeżony wizualnie sklep internetowy o nazwie n69.pl wprowadza innowacyjne podejście do e-commerce, stawiając na optymalizację i dostępność. Wszystko to zostało zaprojektowane z myślą o tym, aby użytkownicy mogli składać zamówienia szybko i bez przeszkód, zgodnie z Europejskim aktem o dostępności.
Więcej o wdrożeniu modułu Hyvä w n69.pl przeczytasz na stronie agencji SNOWDOG:
https://snow.dog/our-work/n69-pl
Więcej o N69.pl
N69.pl to sklep z gadżetami erotycznymi oferujący produkty zarówno online, jak i w sklepie stacjonarnym w Warszawie oraz ekspercki blog.n69.pl, prowadzony przez certyfikowane edukatorki seksualne i wspierany przez fachowców z dziedziny seksuologii, psychologii i socjologii. Sklep oferuje prawie 57 000 produktów światowych marek.
Według niezależnych raportów jest to największy erotyczny sklep internetowy w Polsce.
Historia N69 rozpoczęła się w 2018 roku, od otwarcia pierwszej wersji n69.pl na platformie Magento 2.
Sklep internetowy zajął pierwsze miejsce w rankingu Ceneo.pl w kategorii „lifestyle” w latach 2021, 2022, 2023. Sklep N69.pl zdobył nagrodę dla najlepszego sklepu w kategorii dla dorosłych w Europie podczas XBIZ Europa Awards 2023 odbywającego się w Amsterdamie.
Więcej o SNOWDOG
Jedna z najbardziej doświadczonych firm IT we wdrożeniach Hyvä i Magento 2 w Polsce. Snowdog jest pierwszą w Polsce firmą uznaną za Złotego Partnera Hyvä.
Agencja zajmuje się tworzeniem najwyższej klasy rozwiązań Hyvä przy użyciu naszego autorskiego akceleratora Hyvä Sparq. Optymalizują wdrożenia Hyvä zarówno dla handlu B2C, jak i B2B i są wielkim zwolennikiem dostępności platformy. Można ich również poznać jako twórców popularnego darmowego modułu menu Hyvä. Współpracują z Magento Open Source i Enterprise (obecnie Adobe Commerce) od ponad dekady, a od 2012 roku organizują znaną w branży konferencję Meet Magento.
oo coś nowego dla mnie